Wstęp deklaracji
Powiatowy Bank Spółdzielczy w Złotoryi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://pbszlotoryja.pl/
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 11
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z Ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z dnia 26 kwietnia 2024 r. z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
- Brak tłumaczeń w języku migowym materiałów i treści na stronie.
- Niektóre dokumenty opublikowane na stronie mogą być niedostępne, ponieważ:
- Pochodzą z różnych źródeł lub zostały opublikowane zgodnie z innymi zasadami.
- Niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów lub innych wymaganych elementów, ponieważ zostały dostarczone przez jednostki nadrzędne.
- Na stronie mogą znaleźć się grafiki lub tabele, które nie spełniają kryteriów dostępności
- Cześć załączonych dokumentów nie posiada warstwy tekstowej (są skanami).
- Cześć plików graficznych nie zawiera opisów alternatywnych.
- Niektóre dokumenty nie posiadają prawidłowej struktury, np. hierarchii nagłówków.
- Niektóre elementy nie posiadają atrybutu Tabindex
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 11
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 11
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (plik docx, 0,12MB).
Udogodnienia
Serwis WWW wyposażony jest w mechanizm, umożliwiający uruchomienie go w trybie wysokiego kontrastu (tzw. wersja dla słabowidzących). Opcja ta może zostać włączona za pomocą myszy (kliknięcie), klawiatury (standardowo poprzez klawisze TAB i ENTER).
Serwis WWW udostępnia mechanizm dwustopniowego powiększania czcionki każdego elementu serwisu, na każdej stronie.
Serwis WWW zawiera wyróżnienie wizualne linków. Dodatkowo, za pomocą kolorowej ramki wyróżnione są elementy aktywne, na których zatrzymał się fokus.
Naciskając klawisz TAB, w pierwszej kolejności wyświetlają się tzw. skip linki, umożliwiające szybkie przejście do treści głównej, menu głównego i dodatkowego, wyszukiwarki, a także uruchomić wersję kontrastową serwisu WWW.
Tytuły poszczególnych stron serwisu WWW posiadają prawidłową strukturę w postaci odpowiednio przygotowanych nagłówków typu h1, h2, h3 itd, w odpowiedniej kolejności.
Wszystkie elementy aktywne w serwisie są dostępne za pomocą klawiatury.
Na stronie nie ma pułapki klawiaturowej.
W serwisie nie ma elementów, które powodują gwałtowne zmiany jasności lub szybko błyskają na czerwono.
W serwisie nie ma elementów uruchamiających dźwięk, którego nie da się zatrzymać.
Na stronie nie ma migających lub poruszających się elementów, których nie da się zatrzymać lub ukryć.
W serwisie nie ma mechanizmu otwierającego nowe okno bez udziału użytkownika.
Serwis WWW zawiera wyszukiwarkę.
Zachowana jest spójność układu i działania pasków menu i innych elementów nawigacyjnych na różnych stronach w serwisie.
Nawigacja za pomocą klawiatury odbywa się w logicznej kolejności w stosunku do zawartości strony.
Użytkownik serwisu nie jest zmuszony do rozpoznania koloru podczas korzystania z niego.
Na stronie nie wykorzystuje się informacji, których zrozumienie opiera się wyłączenie na właściwościach zmysłowych.
Zachowana jest spójność i kolejność linków w całym serwisie.
Zastosowane opisy w atrybutach alt są odpowiednio zwięzłe, zachowana jest również spójność pomiędzy poszczególnymi opisami w atrybutach alt i title.
Graficzne elementy czysto dekoracyjne posiadają pusty atrybut alt.
Wszystkie pola formularzy są poprawnie i jednoznacznie zidentyfikowane. Każdy z nich posiada odpowiednio uzupełniony atrybut title lub label.
Umiejscowienie etykiet pól formularzy nie pozostawia żadnych wątpliwości, co do tego których pól dotyczą.
Każda strona serwisu WWW ma poprawną deklarację języka.
Na każdej stronie serwisu WWW jest przynajmniej jeden nagłówek h1.
W serwisie nie ma mechanizmu automatycznie odświeżającego stronę bądź też przekierowującego do innego serwisu WWW.
Ramka fokusa podświetlająca dany element nie jest usuwana za pomocą skryptu.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać z nawigacji i ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić przez e-mail dostepnosc@pbszlotoryja.pl lub telefonicznie pod numerem infolinii banku +48 76 878 32 55
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
W zgłoszeniu podaj:
- adres internetowy strony, na której jest niedostępna dla Ciebie treść
- swoje imię i nazwisko
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail)
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy (np. druk powiększony, alfabet Braille’a, informacja dźwiękowa).
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 30 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, której dotyczy Twoje zgłoszenie, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę:
- elektronicznie:
- na adres e-mail: dostepnosc@pbszlotoryja.pl
- telefonicznie pod numerem: +48 76 878 55 20 (koszt połączenia według stawek operatora)
- listownie na adres : Powiatowy Bank Spółdzielczy w Złotoryi, ul. Marii Konopnickiej 17, 59-500 Złotoryja
- osobiście – ustnie lub pisemnie, w dowolnej placówce banku
- Na adres e-doręczeń : AE:PL-8b3884-19881-DSCBC-13
Skarga powinna zawierać:
- Imię i nazwisk Klienta
- Adres do korespondencji
- Adres e-mail lub numer telefonu oraz informacje o najlepszym sposobie kontaktu
- Wskazanie usługi, której dotyczy skarga
- Wskazanie jakiego wymagania dostępności usługa Banku nie spełnia oraz żądanie, aby Bank zapewnił jego spełnienie
- Dodatkowo można wskazać w jaki sposób Bank może spełnić to wymaganie dostępności
Możesz też skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i zwrócić się do Rzecznika, aby podjął interwencję w danej sprawie.